Bilgi ve Belge Yönetimi

Bilgi ve Belge Yönetimi

Bilgi kavramı ; rekabette avantajlar  sağlayan , çok büyük öneme sahip , kurumsal kaynakların en kritik noktalarından biri  olarak görülmektedir. Bununla birlikte stratejik bir kaynak olan bilginin ve kaynaklarının bilinçli bir şekilde yönetilmesi ve değerlendirilmesi kurumsal başarıyı arttıran en önemli faktörlerden biridir. Bu perspektif ile bakıldığında , kurumsal bilgi kaynaklarının neler olduğunun tespit edilmesi, düzenlenmesi ve en önemlisi de bir otomasyon sistemi dahilinde yönetilmesi gerekmektedir.

Hukuk bürolarında bir çok bilgi ve belge yer almaktadır. Bu bilgi ve belgelerin kontrollerinin yapılması , düzenlenmesi ve raporlanması , hukuk bürosunun iş akışını hızlandıracağı gibi , etkin bir bilgi ve belge yönetimi ile beraber maliyetlerinizi de asgari seviyeye çekebilirsiniz. Yaşadığımız yüzyıl dolayısı ile iki kavramın önemi bir hayli ön plana çıkmıştır ; Bilgi ve Teknoloji. Bilgi ve teknoloji birbirinden ayrılmaz iki parça haline gelmiştir. Büro veya departman içerisinde toplanılan tüm bilgiler , kaliteli bir teknolojik altyapı ile desteklenebilirse tam anlamıyla tamamlanmış hale gelir. Özellikle hukuk büro ve departmanlarında en önemli üretim aracı olarak bilgi gösterilir. Belirli bir üretim sistemi ve ortaya somut bir ürün çıkarılmadığı için bilginin önemi hukuk sektöründe en önde gelen kavramdır.

Bilgi artık işlenebilen ve üretilebilen bir kavramdır. Ancak bu tip işlemleri gerçekleştirebilmek için var olan bilgilerin belirli bir sistem çerçevesinde düzenlenmesi ve yönetilmesi gerekmektedir. Kısacası mevcut bilgi birikiminin teknoloji ile işlenmesi gerekir. Nasıl ki sanayi devrimi ile beraber artık tüm üretim sistemleri makineleştirilmiş ve hem zamandan tasarruf edilmiş hem de ürün kalitesi ve kapasitesi arttırılmış ise , teknoloji çağı ile var olan bilgilerin de artık belirli sistemler içerisinde saklanması , düzenlenmesi ve yönetilmesi gerekmektedir.

Peki başarılı bir bilgi ve belge yönetimi için hangi adımlar atılmalıdır ?

Peki başarılı bir bilgi ve belge yönetimi için hangi adımlar atılmalıdır

Peki başarılı bir bilgi ve belge yönetimi için hangi adımlar atılmalıdır

  • Öncelikli olarak kurumsal bilgi kaynaklarının tespit edilmesi gerekir. Bu aşamada ki temel sebep , büro ve departmanların sahip olduğu temel yeteneklerinin ortaya çıkarılmasıdır. Temel yeteneklerin tespit edilmesi , ilerleyen süreçte kurulacak olan sistemin alt yapısını oluşturacaktır.
  • Sonraki aşamada kaynakları tespit edilmiş olan bilgilerin detaylandırılması işlemi yapılır. Bilgi kaynaklarının özellikleri ortaya çıkartılır. Bu özellikler kurumsal bilgilerinin sınıflandırılmasında büyük önem taşıyacaktır.
  • Bilgi yönetim sisteminin kendine özgü süreçleri vardır. Bu süreçler ve veri girişleri yapılırken önem arz eden formaların düzenlenmesi gerekmektedir.
  • Büro veya departmanın türü ve yapısı göz önünde bulundurularak , geçişi sağlanacak hukuk otomasyon sisteminin tespit edilmesi sağlanmalıdır.
  • Bilgi ve belgelerin harmanlanacağı teknolojik alt yapının satın alınarak hayata geçirilmesi şeklindedir.

Yukarıda yer alan ilk aşamalar sonrasında , ihtiyaç olarak ortaya çıkan hukuk otomasyon sistemi tercihi yapılır.

Hukuk Otomasyon Sistemi tercihi yapılırken nelere dikkat edilmeli ?

Genel bir düzeni sağlamak adına tüm bilgilerin saklanabildiği ve büro veya departmanın ihtiyaç duyacağı ( dava takibi , icra takibi , muhasebe yönetimi ve raporlar ) işlemler tek bir program içerisinde yer almalıdır. Aksi halde genel bir düzen ve kontrol mekanizması oluşturulamayacaktır. Her türlü platformda ( tablet , akıllı telefon , imac , linux ) ve ofis dışında da hızlı ve rahat kullanılabilir olması gerekmektedir. Temel içerikleri bahsetmiş olduğumuz şekilde olan hukuk otomasyon sistemi için KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi sizler için doğru tercih olacaktır.

KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi

KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi

KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi hakkında detaylı bilgi almak ve sunum talebinde bulunmak için aşağıda yer alan bağlantıları kullanabilirsiniz.

KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi Hakkında Detaylı Bilgi Almak İçin Lütfen Tıklayınız.
KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi Sunum Talebinde Bulunmak İçin Lütfen Tıklayınız.

KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi ile Farkı Keşfetmeye Hazır Olun.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir