Hukuk Bürolarında Stratejik Yönetim -1

Hukuk Bürolarında Stratejik Yönetim

Her işletme yazılı olmasa bile başarılı olmak için bir strateji oluşturur ve buna uygun hareket eder. Sadece güçlü uzmanlık alanlarına dayalı hizmet veren bir büro odaklanmış bir alanda faaliyet gösteriyor demektir. Kendisine rakip seçtiği bir büronun pazardaki hareketlerini takip eden ve bu büroyu kendisine örnek alan bir büro takipçi bir strateji izliyor demektir. Belirgin bir hukuk alanı veya ekonomik sektöre odaklanmayan, tüm hukuk alanlarında hizmet veren bir büro, başarısını kaliteli hizmetine, tüm bu alanlarda hizmet verebilecek geniş bir avukat kadrosuna ve rekabetçi fiyatlarına borçlu olabilir.
Başarı, mutlaka ince bir satranç oyunundaki stratejiye benzer matematiksel formüllerle bezenmiş karmaşık bir stratejiye uygun hareket ederek kazanılmaz. Rekabetçi bir pazarda rekabet eden hukuk büroları için en öncelikli şart müvekkiller tarafından tercih edilebilir olmalarıdır. Tercih edilmek rekabet karşısında

Hukuk Bürolarında Stratejik Yönetim -2

başarılı olmak ve diğer bürolara göre bazı iş unsurlarını daha iyi yerine getirmek demektir. Bir anlamda hukuk bürosu başarılı olmak için diğer bürolarla karşılaştırıldığında daha iyi yerine getirdiği özellliklere sahip olmalıdır. Bu sebeple büro kendi iş kalitesini ve yatırımlarını sürekli olarak hukuk sektöründe kendisini karşılaştırabileceği diğer bürolara göre mukayese etmelidir.

 

Hukuk Bürolarında Stratejik Yönetim Yaparken Nelere Dikkat Edilmeli

Strateji hukuk bürosunun yönünü gösterir veya yönünü bulmasına yardımcı olur. Bir büro başarılı olduğu alanlara yatırım yaparak, hukuk sektöründeki tecrübelerinden faydalanarak yeni alanlarda çalışma yapmaya karar vererek yönünü tayin eder. Belirlenecek strateji için ayrıca yıl içinde yapılması gereken aksiyonlar belirlenmelidir. Örneğin yıl içinde hedef olarak belirlenen bir hukuk alanındaki çalışmaları tanıtmak için düzenlenecek seminerler, hazırlanacak broşürler, yıl içinde ilgili alanda hazırlanıp iş çevresine gönderimi yapılacak hukuki makalelerin kaç adet ve kimler tarafından hazırlanacağı BÜRONUN strateji programını oluşturabilir.
Stratejiyi planlamak ve uygulamak için yapılması gerekenlerden birisi de büronun kendi güçlü ve zayıf yönlerini belirlemesidir. Böyle bir analiz büronun zayıf yönlerini güçlendirmek, güçlü yönlerinin ise sürekliliğini sağlamak için yapılır. Bu analiz olabildiğine dürüst bir şekilde yapılmalı ve özellikle büronun zayıf yönleri tam anlamıyla ortaya çıkarılmaldır. Örneğin büronun yöneticileri hedefledikleri kaliteyi mevcut avukat kadrosuyla yakalamayacaklarını düşünürlerse kadrolarını yenilemeyi bile düşünmelidirler.


Stratejiyi oluşturmak için mevcut finansal durum sektör, müvekkil, hukuk alanı ayrımında incelenmeli ve finansal açıdan en kârlı alanlar saptanmalıdır. Kârlılık, gelir-gider analizi geliştirilecek alanları da gösterecektir. Bu çalışmanın sonucunda birim kârlılığı düşük olan alanlarda iş hacminin artırılarak istenilen finansal hedeflere ulaşılabileceği görülecektir. Yüksek kârlılığı olan alanlarda ise işin gerektirdiği üst düzey çalışmayı yapabilecek nitelikte bir kadronun oluşturulması gerektiği ortaya çıkar.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir