Kurumsal Uyap

Kurumsal Uyap Bilgi Sistemi

Son yıllarda özel şirketler ve kamu kurumları tarafından daha yoğun şekilde kullanılmaya başlanılan Kurumsal Uyap sistemi, bir çok alanda büyük kolaylıklar sağlıyor. Peki kurumsal Uyap sistemi nedir? Kurumsal Uyap üyelik nasıl yapılır? Kurumsal Uyap giriş nasıl yapılır? Kurumsal Uyap ile hukuk yazılımı entegrasyonu yapılabilir mi? Kurumsal Uyap nasıl kullanılabilinir? Kurumsal Uyap ‘a yönelik aklınıza takılan bütün soruların yanıtlarını yazının devamında bulabilirsiniz.

Kurumsal Uyap Nedir?

Kurumsal Uyap sistemi, kamu kurumları ve özel şirketler tarafından kullanılan, tüm dava ve icra dosyalarını Uyap üzerinden takip etmelerine imkan tanıyan bir sistemdir. Kurumsal Uyap sisteminin hayata geçirilmesinde ki temel amaç, teknoloji kullanımı ile adliye üzerinden yapılan işlemlerin hızlı ve kolay şekilde elektronik ortamda yapılmasını sağlamaktır.

Kurumsal Uyap ile avukat portal temel anlamda aynı şekilde işlemektedir. Ancak kurumsal uyap dahilinde yapabileceğiniz ek işlemler ile dosyalarınızı toplu olarak bilgisayarınıza indirebilir ve eğer bir hukuk yazılımı kullanıyor iseniz entegre şekilde çalıştırabilirsiniz. Bu sayede uyap sistemine ile birebir bağlı olarak dosyalarınızı yönetebilirsiniz. Bunun yanı sıra avukat portal içerisinde avukatın taraf olduğu dosyaları takip edebilirken, kurumsal uyap çerçevesinde avukat bazlı olarak değil kurum bazlı olarak dosyalarınızı takip edebilirsiniz.

Kurumsal Uyap Üyelik Nasıl Yapılır

Kurumsal Uyap Üyelik Nasıl Yapılır?

Kurumsal uyap üyelik sistemini kamu ve özel şirket olarak ikiye ayırabiliriz. Kamu kurumu çalışanı iseniz işlemleri ne şekilde yapabileceğiniz ile başlayalım.

Kurumsal Uyap Kamu Kurum Üyeliği

Eğer bir kamu kurumunda hizmet veriyor iseniz üyelik işlemleriniz gerçekten çok kolay. Tek yapmanız gereken adınız, soyadınız ve TC kimlik numaranızın yer aldığı, kurumsal uyap bilgi sistemine giriş yapmak istediğiniz bir dilekçeyi ve protokol örneğini Adalet Bakanlığı ‘na yönlendirmeniz olacaktır.

Önemli Not : Kuramsal Uyap kamu kurumları için ücretsiz bir hizmet olarak sunulmaktadır. Bunun yanın sıra göndermeniz gereken protokol örneğini Adalet Bakanlığı sitesinden bilgisayarınıza inderebilirsiniz. (Adalet Bakanlığı)

Kurumsal Uyap Özel Şirket Üyeliği

Kurumsal uyap bilgi sistemini özel şirketinizde kullanmak istiyor iseniz, işlemler biraz daha karmaşık bir hal alabiliyor. Üyeliğinizin aktif hale gelebilmesi için öncelikli olarak aşağıda yer alan dokümanları toplamanız gerekmektedir.

  • İlk aşamada tıpkı kamu kurumlarında olduğu gibi adınız, soyadınız ve TC kimlik numaranızın yer aldığı, kurumsal uyap bilgi sistemine giriş yapmak istediğiniz bir dilekçeyi ve protokol örneğini Adalet Bakanlığı ‘na yönlendirilecek şekilde hazırlamalısınız.
  • Şirketin imza sirkülerini hazırlamalısınız.
  • Kuruluş gazetesi de gönderilmek üzere hazırlanmalıdır.
  • Faaliyet belgesi de gönderilecek dokümanlar arasında yerini almalıdır.

Adalet Bakanlığı ‘na göndermek üzere hazırlamış olduğunuz dokümanların asılları veya noter onaylı fotokopilerinin yönlendirilmesi gerekmektedir. Son olarak dikkat edilmesi gereken husus ise sisteme giriş yapması beklenilen kullanıcıların mobil veya elektronik imza sahip olması gerekmektedir.

Özel şirket üyeliği, kurumlarda olduğu gibi ücretsiz olarak hizmete sunulmamıştır. Özel şirketler kullanım için yıllık olarak ödeme yapmak zorundadırlar. Kurumsal uyap hizmeti fiyat listesi aşağıdaki şekilde düzenlenmiştir.

  • 1000 adet dosyaya kadar, dosya başı adet fiyatı 10,00 TL,
  • 1001  ile 10000 adet dosya aralığında ki dosya sayısı için, dosya başı adet fiyatı 5,00 TL,
  • 10001  ile 100000 adet dosya aralığında ki dosya sayısı için, dosya başı adet fiyatı 1,00 TL,
  • 100001 ile 500000 adet dosya aralığında ki dosya sayısı için, dosya başı adet fiyatı 0,50 TL,
  • 500001 ve daha fazla dosya için, dosya başı adet fiyatı 0,25 TL şeklinde ücretlendirilmiştir.

Yukarıda fiyat listesinde yer alan rakamlar sonucunda hesaplama işlemi ise şu şekilde yapılmaktadır.

Örneğin, 15.000 adet dosyaya sahip olduğunuzu varsayalım. Bu varsayım sonucunda hesaplama şöyle gerçekleşecektir.

İlk 1.000 adet dosya için (1000 x 10) = 10.000,00 TL

Sonraki 9.000 adet dosya için (9000 x 5) = 45.000,00 TL

Son 5.000 adet dosya için ise (5000 x 1) = 5.000,00 TL

Toplam fiyat ise 60.000,00 TL şeklinde ortaya çıkmaktadır. Kurumsal uyap hizmetinden uzun yıllar faydalanmak isterseniz, eğer bir fiyat değişimi söz konusu olmaz ve dosya sayınızda bir artış veya azalış olmaz ise ortaya çıkan bu tutarı yıllık olarak ödemeniz gerekmektedir.

Kurumsal Uyap Nedir

KolayOfis Kurumsal Hukuk Otomasyon Sistemi entegrasyonu sayesinde, uyap bilgi sisteminde ki dosyalarınıza KolayOfis Kurumsal Hukuk Otomasyon Sistemi ‘nden ulaşabilir ve akıllı telefon, tablet ve bilgisayarlarınız ile dosyalarınızı sorunsuz şekilde takip edebilirsiniz.

Kurumsal Uyap Giriş Nasıl Yapılır?

Kurumsal uyap girişini yapmak ise son derece kolaydır. Giriş yapabilmek için öncelikli olarak bir önceki başlık altında paylaşmış olduğumuz üyelik sürecini tamamlamanız gerekmektedir. Sonrasında ise elektronik veya mobil imza ile sisteme sorunsuz şekilde giriş yapabilirsiniz.

Kurumsal Uyap ile KolayOfis Kurumsal Hukuk Otomasyon Sistemi Entegrasyonu Yapılabilir mi?

Kurumsal uyap sisteminin en büyük özelliklerinden biri olan entegrasyon özelliği sayesinde dosyalarınızı çok daha kolay ve sorunsuz şekilde takip edebilir ve yönetebilirsiniz. Bunun yanı sıra kısıtlı olan kullanıcı sayınızdan bağımsız olarak birden fazla kişi ile işlemlerinizi de gerçekleştirebilme imkanına sahip olabilirsiniz. Kurumsal uyap sistemi ile KolayOfis Kurumsal Hukuk Otomasyon Sistemi entegrasyonu aşağıdaki süreçlerden sonra aktif hale gelebilmektedir.

  • Entegrasyon süreci için en önemli unsurlardan biri hem kurumsal uyap üyeliğinizin hem de KolayOfis Kurumsal Hukuk Otomasyon Sistemi güncelleme ve destek hizmetinden faydalanmaya devam etmeniz gerekmektedir. Her iki hizmetten birinin dahi üyeliği veya güncelleme ve destek hizmetinden faydalanmıyor iseniz entegrasyondan faydalanamazsınız.
  • İkinci en önemli özellik ise TT VPN (lease line) hattı işlemlerinin kurumsal uyap bilgi sistemi ekibi tarafından aktif hale getirilmesidir. Bu güvenli hat bağlantınız da sorun olması halinde entegrasyon çalışmayacaktır.
  • Son aşamada ise KolayOfis Kurumsal Hukuk Otomasyon Sistemi ‘nin entegrasyon için son testlerinin yapılmasıdır. Son testler sonucunda bir problem olmaması durumunda artık kurumsal uyap bilgi sistemi ile KolayOfis Kurumsal Hukuk Otomasyon Sistemi ‘ni entegre şekilde kullanabilirsiniz.

Kurumsal Uyap Entegrasyonu

Entegrasyon süreci sayesinde bir çok avantaja sahip olabilirsiniz. Uyap bilgi sisteminde kayıtlı olan tüm dosyalarınızı ve dokümanlarınızın, belirli periyotlar ile otomatik olarak KolayOfis Kurumsal Hukuk Otomasyon Sistemi ‘ne dahil edilmesini sağlayabilirsiniz. Bu sayede kurumsal uyap bilgi sisteminde gerçekleştiremediğiniz, birden fazla kullanıcı ile işlem yapabilme, raporlama ve hızlı güncelleme işlemlerini yapabilir hale geleceksiniz. Bunun yanı sıra hem uyap sistemine hem de KolayOfis Kurumsal Hukuk Otomasyon Sistemi ‘ne ayrı ayrı veri girişi yapmak durumunda da kalmayacaksınız. Uyap bilgi sistemine girişini yapmış olduğunuz kayıtlar otomatik olarak KolayOfis Kurumsal Hukuk Otomasyon Sistemi ‘ne dahil edileceği için, veri kayıtları için harcamış olduğunuz zamanı yarı yarıya düşürebilirsiniz. Bu işlem durumunda da hem verimliliğinizi hem de iş gücü zaman kazancınızı maksimum seviyeye çıkartabilirsiniz. Bununla birlikte uyap bilgi sisteminde hangi dosyalarınızın aktif olarak açık olduğunu veya kapatıldığını ve diğer detaylarını da tek tek aramak yerine toplu olarak KolayOfis Kurumsal Hukuk Otomasyon Sistemi ‘nden raporlayabilirsiniz.

KolayOfis Kurumsal Hukuk Otomasyon Sistemi ile entegrasyon konusunda aklınıza takılan soruları müşteri hizmetlerimiz ile iletişime geçerek yönlendirebilirsiniz. Bunun yanı sıra işlemlerin ne şekilde gerçekleşeceğine dair detaylı dokümanı ve size özel olarak hazırlanacak olan zaman – süreç çizelgesini talep edebilirsiniz. Bu sayede entegrasyon işlemi sonucunda ne gibi faydalara erişebileceğinizi anlayabilirsiniz.

KolayOfis Kurumsal Hukuk Otomasyon Sistemi ‘ni daha yakından tanımak için aşağıda yer alan yönlendirmeleri kullanabileceğinizi hatırlatırız.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir