Mobil Uygulamaların Artışında Tüketici Eğilimleri -3

Mobil Uygulamaların Artışında Tüketici Eğilimleri

21. yüzyıl insanlık tarihinin teknolojik anlamda baş döndürücü gelişmelerinin yaşandığı bir dönem.1997 yılında Ercisson’un literatüre eklediği akıllı telefon kavramı 2018 yılında yaklaşık 5 milyar kişi tarafından kullanılan bir ürün halini aldı.

Akıllı telefonların kullanımının bu kadar yaygın olmasıyla beraber akıllı cihazlar için gelişen Mobil uygulamalar 2016 yılı itibariyle 1 trilyon saatlik kullanımıyla telefon ve tablet kullanıcılarının gözdesi durumunda. Peki mobil uygulama nedir? Akıllı telefon ve tabletler gibi mobil cihazlara özel tasarlanmış ve kodlanmış yazılımlara Mobil uygulama diyoruz. Tetris ve yılan oyunlarıyla başlayan ve sonrasında mesajlaşma ve yazışma (chat) uygulamalarıyla devam eden süreçte kelebek etkisi yaratan hamle Mobil uygulama mağazalarının açılması oldu. Mobil uygulama mağazalarının açılmasıyla mobil geliştiricilerin sayılarında büyük bir artış yaşandı ve hemen her konuda mobil uygulamalar ortaya çıkmaya başladı.

Mobil Uygulamaların Artışında Tüketici Eğilimleri Göstergeleri

Mobil Uygulamaların Artışında Tüketici Eğilimleri -1

Mobil Uygulamaların Artışında Tüketici Eğilimleri -1

Mobil uygulamaların hayatımıza bu kadar hızlı dahil olması tüketicilerin eğilimleriyle de doğrudan orantılı. Şöyle ki, sabah uyandığımızda hava durumunu öğrenmek, toplantıya katılacağınız yerin yol seçeneklerini incelemek veya yaptığımız kahvaltının kalorisini haftalık programınıza eklemek istiyor olabilirsiniz. Bu işlemler Mobil uygulamalarda anlık düzeyde gerçekleşebilmektedir. Aynı zamanda tüketicinin satın almak istiyorum, öğrenmek istiyorum veya yapmak istiyorum motivasyonlarını da gerçekleştirebilen uygulamalardır. Mobil kullanıcı, sürekli olarak yanında bulundurduğu akıllı cihazla, sosyal ağlara erişebilir, alışveriş yapabilir, hatta eğitimlerini mobil uygulamalarla pekiştirebilir. Bunları istediği yerde ve herhangi bir donanımdan bağımsız olarak gerçekleştirmesi tüketiciye sunduğu özgürlük duygusuyla birleşince ortaya daha önce tahmin edilemeyen bir tüketici talebini ortaya çıkmasına neden olmuştur.

Tüketicinin mobil uygulama tercih etmesindeki bir diğer neden zaman ve para konusunda tasarruf sağlayabilmesidir. Konser veya tiyatro bileti için kuyruğa girmek yerine oturduğu yerden satın alabilmesi veya cep telefonundaki barkodu okutarak uçak biletine ulaşabilmesi bu tasarruflara örnek verilebilir. Acil durumlarda da mobil uygulamalarla önemli farklar yaratabilmektedir. Kaybolduğunuzda veya önemli bir sağlık problemiyle karşılaştığınızla tercih ettiğiniz kişilere tek tuşla durum mesajı gönderebilir veya en yakın hastaneyi bulabilirsiniz.

Mobil Uygulamaların Artışında Tüketici Eğilimleri -2

Mobil Uygulamaların Artışında Tüketici Eğilimleri -2

Tüketicilerin artan beklentileri mobil uygulama teknolojisinin gelişiminde tetikleyici bir etken olması, kaçınılmaz olarak değişen mobil uygulamalarında kullanıcı tercihlerinde ve hayat tarzında değişimlerine neden olmuştur. Bu döngünün bir sonucu olarak 2017 yılında dünyada toplam 175 milyardan fazla uygulama indirilmiştir. 2020 yılında mobil uygulama indirilme sayısı 352 milyarı bulacağı öngörülmektedir. Bu rakamlar ışığında önümüzdeki yıllarda Mobil Teknolojideki tanık olacağımız gelişmeler ticaret, ekonomi, hukuk, bürokrasi vb. gibi konularda alışılagelmiş uygulamaların köklü olarak değişeceğinin bir göstergesi gibi.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir