Müvekkil İlişkileri Yönetiminin Önemi

Hukuk bürolarının gelir kaynağı müvekkilleri olduğuna göre müvekkil ilişkilerini yönetmek büroların en önemli işlerinden biri olmalıdır.  Müvekkil ilişkilerini büronun faydasına olacak şekilde sağlamak ve etkin iletişimde bulunmak, hukuki işlerin ayrılmaz bir parçasıdır ve avukatların başarılı olması için kesin bir gerekliliktir. Çok sayıda hukuk bürosunun ve avukatın bulunduğu, rekabetin güçlü olduğu bir ortamda, müvekkile verilen hizmet ve müvekkilin memnuniyeti bazen başarıda ve seçilen büro olmada etkili olmaktadır. Müvekkile iyi hizmet veremeyen veya iyi davranamayan hukuk bürosu, tek gelir kaynağı olan müvekkillerinin başka bürolara başvurduğunu üzüntüyle görecektir.

Kaliteli hukuk hizmeti vermek her müvekkil ile iyi iş ilişkilerinin olmasıyla başlar. Müvekkilerin, iyi hukuk hizmeti alıp almadıklarını bilebilecek kadar hukuk bilgileri olmayabilir. Bununla birlikte müvekkiller telefonlarına geri dönülüp dönülmediğini, dava dosyalarındaki dilekçe ve yazışmaların iyi yazılıp yazılmadığını, son tarihlerin kaçırılıp kaçırılmadığını veya kendilerine iyi davranılıp davranılmadığını bilirler. Sadece teknik açıdan hukuki bilgi sağlamak tek başına yeterli değildir. Çoğu müvekkil, hukuk bürolarına bu büroların hizmetinden memnun kalan diğer müvekkiller tarafından yönlendirilir. Eğer müvekkillere iyi hizmet verilmezse büro en önemli gelir kaynağı müvekkil referanslarını kaybeder.

Müvekkile hizmeti en iyi şekilde vermenin önemli unsurlarından birisi de müvekkille sürekli iletişim halinde olmaktır. Davası veya dosyasıyla ilgili gelişmelerden müvekkilleri haberdar etmek, müvekkillerle hukuki konuya dair birlikte strateji geliştirmek, müvekkilleri bir dosyanın aşamalarına dair sürekli güncellemek hukuk hizmetinin temellerindendir. Müvekkiler yeterince bilgilendirilmezlerse doğru karar veremezler.

Müvekkil İlişkileri Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Müvekkille iletişimde yapılması gerekenler aşağıda özetlenmiştir:

  • Müvekkilleri dosya ve davayla ilgili her aşamada bilgilendirmek,
  • Müvekkillerden gelen bilgi taleplerine hemen yanıt vermek,
  • Önemli gelişmelerden müvekkilleri hemen haberdar etmek,
  • Müvekkilin taleplerine uygun işlem yapılmadıysa, atlandıysa veya geciktirildiyse; bu gerçeğin üzerini örtmeden müvekkile bilgi vermek,
  • Müvekkilin işlerini takip eden avukat bürodan ayrılıyorsa müvekkile bilgi vermek ve işinin başka avukata devredildiği bilgisini iletmek,
  • Avukat eğer müvekkilin işini takip etmeyecekse müvekkili bundan zamanında haberdar etmek,
  • Konuya dair hukuki durumu anlaşılır ve açık bir şekilde müvekkile aktarmak, farklı seçenekler varsa bu seçeneklerin olumlu ve olumsuz olabilecek yönlerini anlatmak,
  • Müvekkile dosyasıyla ilgili hukuki durumu açıklamak; konuyu ilgilendiren kanun ve mevzuatı belirtmek, müvekkilin durumunda nasıl uygulanabileceğini açıklamak, benzer durumlarda nasıl kararlar verildiğini bildirmek, sözleşme maddelerinin neden gerekli olduğunu anlatmak müvekkil iletişiminin doğru yollarındandır.
0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir