Sosyal Medyanın Önemi

Son Yıllarda Yapılan Neredeyse Her Ankette , Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Satış – Pazarlama Departmanlarında Sosyal Medyanın Önemi Vurgulanmıştır.

Her gün milyonlarca kişi sosyal medya sayfalarını ziyaret etmekte ve uzun süreler bu sayfalarda vakit geçirmektedir. Sosyal medyanın ilk dönemlerinde kullanıcılar , sadece arkadaşlarını takip etmekte ve sohbet , paylaşım gibi işlemler yapmaktaydı. Ancak son dönemde bu işlevlerin dışında kurum ve kuruluşların sayfalarını takip etmekte , son dönemde ki olayları incelemekte , çeşitli tartışma konuları açmakta ve kendileri için önem arz eden konuların içeriklerini sosyal medya sayfaları üzerinden takip etmektedir. Bu noktada kullanıcıların , sosyal medya üzerinde ki algılarının değişimi ile birlikte kurum ve kuruluşların da sosyal medyaya bakış açısı değişmiştir. Bir çok kurum ve kuruluş hatrı sayılır reklam harcamaları yapmakta ve sosyal medya sayfaları üzerinden takipçilerine özel imkanlar sunmaktadır.

Kurum ve kuruluşlar için sosyal medyanın önemi az öncede bahsetmiş olduğumuz gibi , kullanıcıların algılarının değişmesi ile bir hayli artmıştır. Yapılan son araştırmalar da hep bunu göstermiştir. Son olarak bir araştırma şirketi sosyal medyanın önemine ilişkin detaylı bir rapor açıklamıştır. Rapor içerisinde , araştırmaya katılan firmaların % 86 ‘sının sosyal medyanın önemi ni vurguladığını görmekteyiz. Yine aynı rapor içerisinde araştırmaya katılan firmalar sosyal medya ile ilgili harcamalarını arttıracağını belirtmişlerdir.

Sosyal medya sayesinde hem mevcut müşterileriniz ile ilişkilerinizi güçlendirebilir hem de müşteri olmayan bir çok kişiye ulaşabilirsiniz. Müşterilerinize onların ihtiyaçlarına duyarlı bir şekilde sosyal medya hesaplarınızdan yayın yapmanız doğrultusunda beklentilerinizin üzerinde sonuçlar alabilirsiniz. Yapacağınız başarılı yönetim stratejileri sayesinde Sosyal Medyanın Önemi daha iyi anlayacaksınız.

Eğer bir sosyal medya sayfanız yoksa , hemen kendinize bir sayfa edinin. Bu işlem için eğer yeterli bir altyapınız veya personeliniz yoksa dış kaynak kullanmanızda fayda var. Ancak eğer altyapınız ve personeliniz sosyal medya hesaplarınızı yönetmek için yeterli ise tavsiyemiz kesinlikle dış kaynak kullanmamanız. Şirket içerisinden yapılan yönetimler kesinlikle daha başarılı olacaktır. Sosyal medya hesaplarınızı ilk kez açıyorsanız başlangıç olarak facebook ve linkedin sayfalarınızı tercih etmenizi öneririz. Bu sayfaların hem kullanıcı sayıları daha yüksektir hem de kurum ve kuruluşlara yönelik hizmetler verebilmektedir. Bu sayfalar sayesinde müşterilerinize daha hızlı şekilde ulaşabilir ve başlangıçta daha az maliyet ile daha yüksek takipçilere ulaşabilirsiniz. Eğer ki facebook ve linkedin sayfanız varsa bir sonraki aşamaya geçebilirsiniz. Bu aşamada ki tavsiyemiz ise öncelikli olarak bir twitter hesabı açmak ve web sitenize bir blog sayfası entegre etmek. Blog sayfanız sosyal medya sayfalarınızı besleyecek çok önemli bir alandır. Tüm sosyal medya işlemlerinizi blog sayfanızdan yaptığınız aktarımlar doğrultusunda yönetebilirsiniz. Bu sayede iş yükünüzü hafifletir ve belirli bir yönetim anlayışına sahip olabilirsiniz.

Sonraki aşamalarda ise bir çok sosyal medya hesabınızı aktif hale getirebilir ve işlemleri o sayfanın özelliklerine göre devam ettirebilirsiniz. Dünya çapında en çok tıklanan sosyal medya hesaplarını da bu noktada sizlerle paylaşmanın önemli olduğunu düşünüyoruz. Foursquare , Instagram , Pinterest , Tumblr, Slideshare , Issue , Facebook , Twitter , Linkedin , Youtube ve blog sayfanız. Önceliği bu sosyal medya sitelerine vermeniz de fayda var. Bu siteler diğerlerine oranla hem daha fazla kullanıcıya sahip olan siteler hem de daha fazla tıklanan siteler.

Sosyal medyanın önemi ne bu kadar değindikten sonra kendi sosyal medya hesaplarımızı da sizlerle paylaşmak isteriz.

MicroDestek ve KolayOfis Sosyal Medya Hesapları

www.facebook.com/microdestek
www.facebook.com/kolayofis
www.twitter.com/microdestek
www.twitter.com/kolayofis
www.pinterest.com/microdestek
www.pinterest.com/kolayofis
www.linkedin.com/company/nt-microdestek-yaz-l-m-bili-im-bilgisayar-san-tic-ltd-ti-?trk
www.slideshare.net/NTMicroDestekYazlmBiliim
www.issuu.com/kolayofis
kolayofis.tumblr.com

 

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir