E-Scooter

E-Scooter Kullanımı ve Yönetmeliği

Pandemi sürecinde toplu taşımayı kullanmak istemeyen birçok kişi alternatif çözümler aradı.

Özellikle kısa mesafeler için herkesin araç alacak bütçesi olmayınca daha ekonomik çözümler bulması da kaçınılmazdı.

E-scotter’ın Amerika’da başlayan hikayesi şu an dünyanın çeşitli şehirlerinde yaygın olarak kullanılmasını ve ileride daha da büyük bir pazar ile devam edeceğini gösteriyor.

Kullanımının ekonomik boyutu dışında ayrıca zaman tasarrufu sağlaması, karbon ve sera gazı emisyonu anlamında doğa dostu olması da kitlelerin e-scooter kullanmasında tercih sebebi.

E-Scooter – 2

Doğa Dostu E-Scooter

Dünyadaki yaygın kullanımı neticesinde e-scooter kullanımı Amerika ve bazı Avrupa ülkelerinde yasal düzenlemeler çerçevesinde sağlanmaktadır.

Türkiye’de 35 bin adet e-scooter bulunmakta ve bu pazar gitgide artmaktadır. Yaygın kullanımı ve kullanıcı sayısının artması bir takım güvenlik ihlallerini de beraber getirdi.

Bu noktada yasal düzenleme ile ilgili esaslar Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ve e-scooter firmalarının katıldığı Mikro Hareketlilik Ortak Akıl Toplantısı’nda belirlendi.

Toplantı sonrası öne çıkan başlıklar;

E-Scooter – 3

1-Scooterlar yönetmelikte ‘e-scooter’ olarak tanımlanacak.

2-Scooter için uygun park alanları belirlenecek. Kaldırım ve direklere rastgele park yapılmayacak.

3-Scooter kiralamasında kullanılan sunucular Türkiye’de kullanılacak.

4-Scooter kiralayan kişiler, kiralama boyunca yapmış olduğu ihlal ve hatalardan sorumlu tutulacak.

5-Scooter kullanım hızı azami 18 km/s olacak.

6-Hız sınırının 50 km/s ve üzeri olan yollarda scooter kullanımı olmayacaktır.

7-Scooterlara da araç tanımaması yapılacaktır. Scooterlar plaka türevi bir kimlik bilgisi taşıyacaklardır.

8-Scooter kullanımı belirli bölgelerde kullanılacak. Yazılımla scooter kullanımı denetlenecek.

9-Scooter kullanıcıları yaya yolunu kullanmayacaklar. Araç yolunun sağından kullanıma devam edecekler.

10-Scooter kullanım kuralları kampüslerde daha esnek olacak.

11-Scooter aracı kara yolları trafik kanununda yer alacak ve trafik cezası uygulanabilecek.

12-Scooter kullanıcıları çantaları hariç herhangi bir eşya yüklemesi yapamayacak. Bir scooter’a aynı anda iki kişi binemeyecek.

13-Scooter kullanıcıları 6-18 yaş aralığındaysa M ve A1 ehliyeti (motosiklet ya da mobile ehliyeti) istenecek.

14-Scooter kullanıcıları kask, eldiven gibi güvenlik aksesuarları kullanması konusunda teşvik edilecek.

15-Scooter kiralayacak şirketler Belediyeden yetki belgesi ve bakanlıktan lisans alacak.

e-Duruşma Sistemi Nedir merak ediyorsanız tıklayabilirsiniz.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir