Hukuk Büroları İçin İyi Bir Web Sitesi Nasıl Olmalı -4

Hukuk Büroları İçin İyi Bir Web Sitesi Nasıl Olmalı?

Hukuk büroları için web sitesi tasarımı aslında düşünüldüğü kadar zor değil ve bir web tasarımcısı veya yazılımcı olmanıza gerek yok. İnternette sörf yaparken en çok zaman ayırdığınız, en beğendiğiniz web sitelerini düşünün… Genellikle birkaç tıkla istediğiniz işlemi yapabilmenize olanak sağlayan ve göze hitap eden sitelerdir. Peki hukuk büronuzun web sitesinin bu şartları sağladığını nasıl bilebilirsiniz? Bu konuda sizlere yardımcı olacağını düşündüğümüz birkaç kilit noktaya değindik. Bu kilit noktaları kontrol ederek, büronuzun web sitesini bir adım daha ileriye taşıyabilirsiniz!

Hukuk Büroları İçin İyi Bir Web Sitesi Nasıl Olmalı -1

Hukuk Büroları İçin İyi Bir Web Sitesi Nasıl Olmalı -1

1. İletişim Bilgileriniz Ulaşabilir Mi?

İnternet kullanıcıları için bir kuruma veya bir kişiye ait iletişim bilgilerine ulaşmaya çalışmak dışında çok az rahatsız edici konu vardır. Eğer bir kişinin hukuki bir yardıma ihtiyacı varsa zaten duygusal olarak zor bir durumdadır ve ihtiyaç duydukları bilgilere ulaşmaya çalışırken yaşayacakları zorluklar, bu kişileri web sitenizden uzaklaştıracak ve rakiplerinize yönelmelerine sebep olacaktır.

İletişim bilgilerinizi ulaşılabilir ve güncel hale getirdikten sonra web sitenizdeki ziyaretçiler için birkaç farklı noktadan erişilebilir hale getirin.

2. Ziyaretçilerinizi Tanıyor Musunuz?

Web sitesi tasarlarken en çok yapılan hataların başında, ziyaretçilere hizmet etmeyen yapılar oluşturmak gelir. Mevcut bir web siteniz varsa, ziyaretçilerinizin davranışlarını ve web sitenizi nasıl kullandıklarını inceleyin çünkü web sitenizi geliştirmenin en iyi yolu, kullanıcı verilerini incelemektir.

Hedef Kitleniz Kim?

Hedef kitleniz için bazı temel bilgileri hazırlayın. Örneğin nerede yaşadıkları, sizi nasıl buldukları ve sizinle nasıl iletişim kurmayı tercih ettikleri… Ziyaretçilerinizin kim olduklarını bilmeniz, onlarla iletişim kurmanızda yardımcı olacaktır.

Hedef Kitlenizin Düşünce Yapısı Nasıl?

Hedef kitlenizi oluşturdunuz… Ancak hepimiz biliyoruz ki insanlar sadece istatistiklerden ibaret değiller. Ziyaretçilerinizin demografik yapısını iyi bir şekilde anladıktan sonra kendinizi onların yerine koyup, web sitenizi öyle kullanmanız gereklidir. Yapacağınız bu işlem, ziyaretçilerinizin, web sitenizi dolaşırken nasıl hissettiğini ve onların neler düşündüğünü anlamanıza yardımcı olacaktır.

Örneğin bir kişi, haksız yere işten çıkarıldığını düşünüyorsa muhtemelen sinirli ve kötü hisseder. Bu kişi, potansiyel avukatının web sitesini ziyaret ettiğinde daha önce benzer vakalarla ilgilenmiş olduğunu görmek ister çünkü bu durum onu daha güvenli hissettirecektir.

Hukuk Büroları İçin İyi Bir Web Sitesi Nasıl Olmalı -2

Hukuk Büroları İçin İyi Bir Web Sitesi Nasıl Olmalı -2

3. Yazılarınızda Doğru Başlıkları Kullanıyor Musunuz?

Yazı başlıkları, bir sayfadaki metinlerin daha büyük görünmesini sağlayabilir ancak işlevleri düşündüğünüzden çok daha büyük. HTML etiketlerini kullanarak, yazınızdaki başlık hiyerarşisini oluşturup, arama motorlarında daha öne çıkabilirsiniz. Arama motorları web sitenizi ziyaret ettiğinde, yazılarınızı bu başlık hiyerarşisine göre depolamakta ve kullanıcılarına o hiyerarşiye uygun olarak sunmaktadır. Bu hiyerarşik yapıyı, bir ders kitabının içindekiler kısmı gibi düşünebilirsiniz çünkü erişmek istediğimiz bilgiye bütün bir kitabı tarayıp ulaşmaktansa, içindekiler kısmındaki başlığına bakarak çok daha kolay bir şekilde ulaşabiliriz.

4. Web Sitenizi Mobil Bir Cihazda Kullanabiliyor Musunuz?

Tarihler 2016 Kasım’ı gösterdiğinde, internet kullanımının mobil cihazlarda kullanımı ilk kez masaüstü kullanım oranını aştı. Kendi web sitenize ait istatistikler, ziyaretçilerinizin masaüstü bilgisayar kullanım oranının daha fazla olduğunu gösterse bile Google, arama sonuçlarında web sitenizin mobil cihazlardaki uyumluluk kriterini göz önünde bulunduruyor. Dolayısı ile ziyaretçileriniz masaüstü platformları tercih etse bile, sitenizin mobil cihazlarla uyumlu çalışıyor olması, insanların sizi daha kolay bulmasında yardımcı olacaktır.

Hukuk Büroları İçin İyi Bir Web Sitesi Nasıl Olmalı -5

Hukuk Büroları İçin İyi Bir Web Sitesi Nasıl Olmalı -5

5. Web Sitenizin Açılış Süresi Çok Mu Uzun?

Web sitesi yapımı aşamasında arama motorlarında üst sıralarda çıkma, erişilebilirlik ve tasarım gibi kriterleri ön planda tutarken, atlanılan en önemli konulardan bir tanesi de web sitelerinin açılış sürelerinin çok yavaş ve uzun olması…

Web sitenize koyacağınız fotoğrafların çok yüksek kalitede olması, web sitenizdeki herhangi bir sayfanın çok geç açılmasına sebep olabilir. Örneğin, ortalama bir akıllı telefon ile çekilmiş bir fotoğrafın boyutu yaklaşık olarak 3 megabayt büyüklüğündedir. Günümüz koşullarında bu boyuttaki bir görüntünün, mobil şebekenizin sunduğu (3G) internet hızıyla yüklenmesi 3 saniye civarında. Eğer sayfanızda 4 ayrı resim varsa, sayfanızın yüklenme süresi minimum 12 saniye olacaktır. Google’ın 2016 yılında yayınladığı çalışmada, bir sayfanın, bir mobil cihaza yüklenmesinin 3 saniyeden uzun sürmesi durumunda, kullanıcıların %53’ünün bu web sitesini açmaya çalışmaktan vazgeçtiği belirtildi.

6. Web Siteniz Erişilebilir Mi?

Erişilebilirlik birçok biçimde değerlendirilebilir. Erişilebilirlik, bütün potansiyel müşterilerinize ulaşmak için anahtar noktadır. Web sitenizin erişilebilirliğini artırmak için birçok farklı yol vardır bunlardan bazıları metin renklerini, arka plana uygun olarak seçmek veya renk körü olanlar için renk tercihlerinizi yeniden yapılandırmaktır.

Bir ziyaretçinin, müşteriniz olmasını istersiniz ancak müşteriniz olduklarında, web sitenizde hangi işlemleri gerçekleştirmelerini istersiniz? Bilmeleri gereken önemli tarihler veya doldurmaları gereken formlar var mı? Web sitenize yerleştireceğiniz bilgilendirme yazıları ile ziyaretçilerinizin hangi işlemleri yapabileceklerini açık ve net bir şekilde belirtin.

Hukuk Büroları İçin İyi Bir Web Sitesi Nasıl Olmalı -3

Hukuk Büroları İçin İyi Bir Web Sitesi Nasıl Olmalı -3

7. İç ve Dış Linkleriniz Çalışıyor Mu?

Web siteniz, markanızın bir yansımasıdır. Çalışmayan web bağlantıları, ziyaretçilerinizin istedikleri bilgiye ulaşmaya çalışırken karşılaşmak isteyecekleri en son şeydir. Düzenli olarak bağlantılarınızı kontrol edin ve çalıştıklarından emin olun.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir