Hukuk Büronuzu Şirket Gibi Yönetin

Hukuk fakültesini tamamladıktan ve stajyerlik görevinizi de yerine getirdikten sonra, refah düzeyi yüksek ve tatmin edici bir kariyer bekleyebilirsiniz. Ancak bir çok hukuk fakültesi mezunu stajyer veya avukat, üniversite hayatı boyunca hukuk büro yönetimi ve başarılı işler düzenlemek konusunda pek fazla eğitim almıyor. Bu noktada hukuki anlamda bilginin ne kadar yüksek olursa olsun, belirli bir aşamadan sonra yeterli olmadığı ve ilk mezuniyet yıllarında ki beklentinin ister istemez karşılanamaması durumu ile büyük bir tatminsizlik meydana gelebilir. İş kültürü, düzenlemeleri ve yönetimi anlamında eksik kalınan hususlar sebebi ile hukuk bürosunun büyüyememesi sonucu ortaya çıkabilmektedir. Hukuk Büronuzu Şirket Gibi Yönetmeniz, büyüyen ve gelişen hukuk büroları içerisinde ki rekabete katılabilmeniz kaçınılmaz bir sondur. Her ne kadar çoğu hukukçu ve avukat tarafından “hukuk şirketi kurmak” fikri dahi kabul edilemez olarak karşılansa da, 21. yüzyıl baskısı ve dünya çapında yaşanan gelişmeler, hukuk şirketlerinin de ülkemizde faaliyete geçeceğinin göstergesidir. Hukuk şirketi konusunda geçtiğimiz dönemlerde çalışmaların yapıldığı zaten açıklanmıştır. Gerekli alt yapının tamamlanması ile birlikte hukuk büroları da artık şirket kategorisine geçecek gibi gözüküyor.

Hukuk büroları şirketleşmese dahi, yönetim anlamında şirket mantığı ile yönetebilir. Bu noktada Hukuk Büronuzu Şirket Gibi Yönetebilmeniz için bazı temel hususları uygulamanız yeterli olacaktır.

Hukuk Büronuzu Şirket Gibi Yönetin

Hukuk Büronuzu Daha Efektif Yönetebilmeniz İçin Uygulamanız Gereken 10 Adım

1. Hukuk Büronuzun İş Yükü Paylaşımını Yapın

Hukuk Büronuzun İş Yükü Paylaşımını Yapın

Hukuk Büronuzun İş Yükü Paylaşımını Yapın

En küçük şirkette dahi, belirli bir departmanlaşma ve iş döngüsü vardır. Ülkemizde son dönem de büyük hukuk büroları iş döngülerini ve departman görevleri iyi şekilde tespit edip, yönetim anlayışını buna göre idare etse de, orta ve küçük ölçekli hukuk bürolarında iş yönetimi çok da iyi seviye de değil. Hukuk büronuz eğer yeni değil ise yapılan işler ve kimler tarafından yapılacağı az çok belli gibi gözünüze gözükebilir. Ancak bunları belirli bir sistem içerisinde yönetmek ve görev dağılımını standartlara oturtmak çok büyük önem taşır. Bu işlemleri tamamlamanız ile birlikte kimlerin hangi işi yapacağını çok iyi tespit edebilirsiniz. Bu sayede çalışanlarınızın performanslarını, verimliliğini ve boşa çıkan zamanlarını çok daha efektif şekilde değerlendirebilirsiniz.

2. Gelir ve Gider Tablolarınızı Oluşturun

Gelir ve Gider Tablolarınızı Oluşturun

Gelir ve Gider Tablolarınızı Oluşturun

Hukuk bürolarında en sık yaşanan sorunlardan biri muhasebe, yani gelir ve gider kalemlerinin belirli bir düzen içinde tutulması ve raporlanması. Çoğu avukat aylık ve yıllık gelir ve gider dengesini tam olarak bilmediği için, maddi anlamda herhangi bir değerlendirme yapamaz ve bu sebepten ötürü maliyetlerin optimizasyonu, kar maksimizasyonu ve buna benzer finansal işlemlerinizi gerçekleştiremezsiniz. Finansal anlamda da çok daha iyi şekilde yönetilen bir hukuk bürosuna dönüşmek, gelirlerinizi arttırmak ve giderlerinizi düşürmek için kesinlikle aylık ve yıllık gelir ve gider tablolarınızı oluşturun ve bunları yorumlayarak mevcut durumunuzu daha iyi hale getirmek için çalışın.

3. Hedeflerinizi Belirleyin

Hedeflerinizi Belirleyin

Hedeflerinizi Belirleyin

Hukuk bürosunun hedefi mi olur, biz avukatız müvekkillerimize hizmet veriyoruz, bundan başka hedefe ne gerek var demeyin. Hedefleri olmayan şirketlerin yaşadığı problemleri yaşamak istemiyorsanız, her zaman hedefiniz ve amacınız olsun. Belirleyeceğiniz hedefleri hukuk büronuzun yönetim anlayışına ve yapısına göre belirlemenizde fayda olacaktır.

4. Ödüllendirme Stratejisi Oluşturun

Ödüllendirme Stratejisi Oluşturun

Ödüllendirme Stratejisi Oluşturun

Ödüllendirme stratejileri bir çok işletme tarafından uygulanmakta ve personellerin verimliliğini ve performansını arttıran bir uygulamadır. Ülkemizde de bir çok hukuk bürosu tarafından uygulanmaktadır. Ödüllendirme stratejileri farklı başlıklar altında uygulanabilir. Örneğin ülkemizde komisyon adı altında dava kazanılması veya büyük bir işlemin sonuçlanması durumunda, aylık personel ücretine ek olarak ödüllendirme veya prim adı altında ek ücret ödenmektedir. Başarılı olması durumunda daha yüksek gelir edeceğini bilen personel, yapmış olduğu işlerde çok daha fazla dikkat ve özen göstererek çalışır. Bu hem size hem de personele katkı sağlar. “Kazan kazan” felsefesi doğrultusunda hukuk bürosunda ki herkes bu yapılan uygulamadan karlı ayrılır.

5. Çalışanlarınızın Performans ve Verimliliğini Yükseltin

Çalışanlarınızın Performans ve Verimliliğini Yükseltin

Çalışanlarınızın Performans ve Verimliliğini Yükseltin

Hukuk Büronuzu Şirket Gibi Yönetin, kapsamında uygulamanız gereken 10 temel unsurlardan biri personel ile olan ilişkileriniz. 4. madde de yer alan ödüllendirme stratejisini oluşturun mantığının temelinde de çalışanların daha yüksek performans ve verimlilik ile çalışması yatar. Yüksek performans ve özen ile çalışan personeller hukuk büronuzun kalite ve karlılığını arttıracaktır. Yönetim anlayışının en temel unsurlarından biri olan personel yönetimi, daha sık olarak duyduğunuz ismi ile insan kaynakları yönetiminin hukuk büronuza inanamayacağınız kadar büyük katkısı olacaktır. Ters bakış açısı ile duruma yaklaşırsak, kesinlikle kazanacak gözüyle baktığınız ve müvekkilinize bu yönlü bilgi aktarımınız sonrasında, personeliniz sebebi ile kaybettiğiniz bir davayı veya düşen bir icra dosyasını düşünün. Müvekkilliniz ile ilişkiniz sona erebilir ve size büyük bir iş kaybına yol açabilir. Bu sebeple çalışanlarınızın disiplinli, özenli, dikkatli ve yüksek performans ile çalışmasının size her anlamda katkısı olacaktır.

6. İnovasyona Yatırım Yapın

İnovasyona Yatırım Yapın

İnovasyona Yatırım Yapın

21. yüzyıl avukatlarının artık inovasyon ve teknoloji yatırımları yapmadan büyümesi, hatta ayakta kalması çok olası değil. Yapacağınız inovasyon ve teknoloji yatırımları ile çok daha hızlı ve dinamik bir hukuk bürosuna kavuşabilir, çok daha kolay yönetilebilir bir yönetim yaklaşımı yaratabilir, olası hataların asgari seviyeye indirilmesini sağlayabilir. Örnek olarak KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi ile yapacağınız işlemler sonucunda büyük bir hıza, kaliteli bir işe, büyük zaman kazancına, daha az hatalı ve neredeyse hatasız işlere imza atabilirsiniz. Yüksek hız ve performans sayesinde büyük zaman kaybı yaşadığınız işlere çok daha az zaman harcayacak ve boşa çıkan zamanınızı efektif şekilde kullanabilirsiniz.

7. Alternatif Gider Optimizasyonu Yolları Keşfedin

Alternatif Gider Optimizasyonu Yolları Keşfedin

Alternatif Gider Optimizasyonu Yolları Keşfedin

Gelir ve gider tablolarınızı oluşturduktan sonra, ülkemizde hali hazırda avukatların kolay kolay (yasal olarak) ek gelir elde etmesi pek olası olmadığı için, giderleriniz üzerinde minimizasyon uygulamanız ve bunun için çözümler üretmeniz çok daha mantıklı olacaktır. Genel gider tablonuzu referans alarak yapacağınız çalışmalar çok önemlidir. Kulaktan duyma, başka hukuk büroları böyle yapıyor mantığı çok yanlış olacaktır. Her hukuk bürosunun kendine has gider kalemleri olabilir. Örneğin icra takibi yüksek olan hukuk bürosu ile danışmanlık ağırlıklı hizmet veren hukuk bürolarının giderleri aynı olmayacaktır. Bu sebeple kendi gider kalemlerinizi çok iyi analiz etmeli ve hangileri üzerinde ilk aşamada minimizasyon gerçekleştirebilirseniz o alandan başlamanızda fayda olacaktır.

8. Artılarınızı ve Eksilerinizi Raporlayın

Artılarınızı ve Eksilerinizi Raporlayın

Artılarınızı ve Eksilerinizi Raporlayın

İşletme yönetiminde Swat analizi kavramı çok sık kullanılır. Türkçe karşılığı Güçlü yönler, Zayıf yönler, Fırsatlar, Tehditler şeklindedir. Hukuk büronuzun başarılı olduğu yönler ile başarı oranı düşük olan alanları raporlamanıza olanak sağlar. Swat analizi ile beraber eksik yönlerinizi tespit edip onları geliştirebilir, güçlü yönlerinizi ise en yüksek seviyeye çıkartarak o alanda vazgeçilmez olmanızı sağlayabilirsiniz. Kişisel bir eleştiri olarak bakmanızda ve kendinizi sorgularken dürüst şekilde yapacağınız işlemlerin size çok büyük artıları olacaktır.

9. Diğer Hukuk Büroları ile İletişimde Olun

Diğer Hukuk Büroları ile İletişimde Olun

Diğer Hukuk Büroları ile İletişimde Olun

Aslında bu madde hakkında çok fazla detay vermeye bile gerek yok. Ülkemizde meslek grubu olarak en iç içe ve en iyi yönetilen topluluklardan biri avukatlıktır. Türkiye Barolar Birliği ‘nin yapmış olduğu çalışmalar avukatları gerçekten iyi temsil ediyor ve her zaman çok daha iyi şartlarda çalışabilmeleri için emek veriyor. Diğer hukuk büroları ile iletişimde olmanızın önemlerinden de kısaca bahsedelim. Eksik kaldığınız konularda yardım alabilir, hukuk büroları şirket olmadığı için ve buna bağlı olarak şube açamadıkları için şehir dışı işlerde farklı hukuk bürolarında destek almanız hem maddi hem de zaman kazancı olarak büyük katkılar sağlayacaktır. Bu konuların yanı sıra sektör içerisinde eksik kaldığınız konuları da farklı hukuk bürolarına danışarak hızlı şekilde çözümleyebilirsiniz.

10. Proje Yönetimi Teknikleri Uygulayın

Proje Yönetimi Teknikleri Uygulayın

Proje Yönetimi Teknikleri Uygulayın

İşler üzerinde proje mantığı ile çalışan kesimlerden biri de hukuk bürolarıdır. Farklı dosyalar üzerinde proje mantığı ile 3-4 avukat aynı anda beyin fırtınası ile olayları çözümlemeye çalışır. Bu gibi konular sizin hukuk büronuzda çok sık uygulanıyor ise proje yönetimi tekniklerini uygulamanız gerekir. Böylece proje sonucunda başarı oranınız bir hayli yükselecektir.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir