Stres Yönetimi ve Ofis Çalışması

Mobilleşerek çalışmanın arttığı günümüzde artık bize her yer ofis, bize her stres kavramının geliştiğini görüyoruz. Mobil cihaz kullanımının lüksten, talebe,talepten zorunluluğa geçtiği günlerde tüm sektörlerde ofis kadrosunda çalışanlar mesai saatinin dışında da 24 saat erişilebilir,24 saat görev alabilir hale gelmektedir. Gerek müşteriler, gerekse raporlama yaptığımız kişiler veya takım arkadaşlarımız 24 saat mail yazabilir hatta ve hatta bazı mesaj grupları aracılığı ile istediği an istediğini söyleyip topu size atabilirler. Dikkat edin eğer durum sizde de böyleyse; ofis ortamında stres sizinde sorununuz hale gelmek üzeredir.

İş yerinde Strese Neden Olan Bazı Noktalar. Bu noktalar sizin ofisiniz de de olabilir. Aman Dikkat !!!

İş yerinde Strese Neden Olan Bazı Noktalar

  • Rol ve Görev Tanımlarındaki Belirsizlik
  • Roller Arası Çatışma
  • Bireyler Arası Çatışma
  • Sorumluluk
  • Katılım
  • İş Güvenliği
  • Yönetim şekli
  • Çevresel Faktörler
  • Kapasite Üstü İşyükü
  • Dedikodu
  • Zaman Yönetiminde Başarısızlık

Yukarıda belirtmiş olduğumuz noktaları iş yaşamında tamamen ortadan kaldırmak mümkün değildir. Bu noktalar iş yaşamında kronik stres oluşmasına sebep olmaktadır.

Peki stresi iş yerinden olabildiğince azaltmak için neler yapılabilir ?

Peki stresi iş yerinden olabildiğince azaltmak için neler yapılabilir

Haftada 5 gün aynı tempoda yaşıyan ofis çalışanlarının tüm günleri ofiste ve daha sonra akşam yemeği, uyuma dinlenme ve bir sonraki güne hazırlanma ile geçmektedir. Neden bazı insanlar haftanın ilk günü pazartesiye barışık, mutlu, heycanlı başlarken; bir kısım çalışan kitle pazartesinin tarihten silinmesini istiyor???

Öncelikle konunun günle ilgisi olmadığını ve sadece kendimizden kaynakladığıı kabul edip çözümlerine gitmeliyiz. Pazartesi sendrom haline getiren “kişisel streslerimiz”

Ofis ortamında yukarıda belirttiğimiz noktalar için bir analiz yapın stres kaynaklarınızı çözümlemek için eylem planları yaratın.

Tanımlayın – Anlayın – Analiz Edin – Plan Yapın ve EYLEME GEÇİN.

“Hayır” demeyi unutmayın stresi azaltan önemli aksiyonlardan birisi de hayır demeyi başarabilmektedir. Şimdi, şuan bu yazıyı okuken içinizden hayır demeye başlayın. Kalp krizi geçirmediğinizi göreceksiniz.

Nasıl hayır diyebiliriz? Hayır derken, kısa net ve öz olun; hayır size ait olmayan veya kapasitenizi aşacak görevleri almamanızı sağlamaktadır. Unutmayın ki, hayır oldukça kısa ve güçlü bir kelimedir.
Net hedefler, stres noktalarınız da kararlı çözümler ve uygulanabilir eylem planlarını oluşturacaktır. Olumsuz düşünceleri hafifletmek, kaygıyı kontrol altına almak, gerçekçi beklentiler ve hedefler koymak, ertelemekten veya vazgeçmekten vazgeçmek bunlar stresin azalmasına neden olacaktır.

Dünyanın tasarım ve teknoloji harikası Apple çalışanlarının stres sorunu ile baş edebilmesi için ne yapıyor dersiniz ? Meditasyon … Özellikle büyük global şirketlerin İK müdürlükleri tarafından meditasyon eğitim seminerleri alınmaktadır. Pricewaterhouse Coopers, Nike, Yahoo, Procter & Gamble,Microsoft, Shell, Reebook, New Balance, Deutsche Bank ve IBM bu firmalarda yine çalışanlarına stres yönetimi için meditasyon yöntemini kullanıyor. Meditasyon kurumlara stres kaynaklı uzun süreli hastalıklardan dolayı oluşan devamsızlıkları azaltıyor, genel verimlilikte artış, ofis içinde enerjik bir atmosfer oluşturuyor. Odaklanma egzersizleri ile projelerde başarı artışı ve konsantrasyonda veri gözleniyor.

Stres; fiziksel bir reaksiyondur. Bu sebeple düşünsel boyuttan fiziksel boyuta geçen stres için;

  • Yavaş, derin bir nefes alın ve tekrar yavaşça bırakın. Buna devam ederken;
  • Omuzlarınızı düşürün ve ellerinizi serbest bırakın
  • Başınızı öne eğin ve çenenizi de serbest bırakın
  • Zihninizin ve bedeninizin rahatladığını hissedeceksiniz.

Eğer bir sonraki güne stres istemiyorsanız Eve “ofis stresini” getirmeyin.

Eve “ofis stresini” getirmeyin

İş yerinden çıkmadan önce ofiste ufak birkaç adım ile stresi orada bırakmayı başarabilirsiniz:

  • Masanızı toplayın
  • Stresinizi kağıttan top yapıp çöp tenekenize atın
  • İş yaşamınızı temsil eden kıyafetlerinizden kurtulun mesela; kravatınızı çıkarın yada topuklu ayakkabılarını elinize alıp gömleğinizi eteğinizin üstüne çıkartın.
  • İş çıkışından önce 5 dk. intenette hobi arası verin
  • İşten dönüş yolunuzu değiştirin
  • Çevredeki esnafla görüşün
  • Basit ev işleri bulun
  • Ve en önemlisi kesinlikle ama kesinlikle evde iş konuşmayın.
  • Ofiste ve kendinizde stresi yenmek sizin elinizde …
0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir